let k1, k2, tk; function setup() { /** stel hier je kleuren in als variabelen een variabele is een soort digitaal doosje waar je iets instopt en het er dan oneindig keer uitkan halen **/ k1 = color(255, 255, 255); k2 = color(255, 0, 0); // toverkleur is iedere keer een andere kleur tk = color(random(255), random(255), random(255)); createCanvas(200, 200); } function draw() { background(220); var pixels = [ [k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, tk, tk, tk, tk, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, tk, k2, k2, tk, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, tk, k2, k2, tk, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, tk, tk, tk, tk, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1], [k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1, k1] ]; tekenPixels(pixels); } function tekenPixels(pixels) { for(var i = 0; i < pixels.length; i++) { for(var j = 0; j < 10; j++) { fill(pixels[i][j]); strokeWeight(0); rect(j*20, i*20, 20, 20); } } }